Havandeskapsolja.

Havandeskapsolja

En olja som masseras in över magen och andra områden som växer, för att förbättra hudens elasticitet. Förebygger därmed hudbristningar, s.k. strior. Innehåller mjukgörande mandelolja och vetegroddsolja som förbättrar elasticitet i bindväven och utdrag ur arnika som verkar stimulerande på huden. De tillsammans gör huden mjuk och smidig och tålig för förändring. När huden töjs kan den ofta kännas skör och öm. Beröringen som massagen för med sig ger en positiv effekt. För bästa resultat bör oljan användas från första graviditetsdagen och 3 månader efter förlossningen. Som tillbehör finns en pump som underlättar användningen.


Användning:
Massera in oljan två gånger/dag från början av graviditeten till minst tre månader efter förlossningen. Kan även användas på andra områden efter behov t.ex. armar, ben, bröst och höfter.

Innehåll

Mandelolja, jojobaolja, vetegroddsolja, äkta eteriska oljor, arnicaextrakt

Jag har inte fått några bristningar än men tänkte att testa denna oljan och se om det kanske

förebygger lite i alla fall. Vem vet jag kanske har turen och slipper bristningar.

Den kostar 205kr på.


Kommentarer
Postat av: Theres

Funkar det med olja? Tyckte jag läste nånstans att det inte finns några belägg för det. Men chansa går ju alltid :)

Jodå det går säkert bra i magen. Två veckor kvar till ultraljudet nu. Tycker det är lite märkligt att det är det första livstecknet man får. Det är ju nästan halvvägs i graviditen ju.. Får se om det kanske börjar sjunka in lite mer efter det när man får se att (om) det är något där inne på riktigt :)

Kramkram

2010-08-13 @ 20:47:04
URL: http://thezz82.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Alltid värt att pröva med olja. JAg var duktig på attsmörja in mig men sedan fick jag syn på en liten bristning och vips så fanns där lika många sträck som på världskartan. MEn va fan, de finns där av en anledning och jag bryr mig inte så mkt även om det hade varit gött att slippa. ;)



Förstår att det är lite tungt så och att väntan känns lång men tiden går fort ska du se och du får passa på att njuta extra av det som är mysigt så som alla rörelser där inne :)



Hoppas du får en trevlig helg! Kramar

2010-08-14 @ 00:37:08
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Jonna

Det där med bristningar är ju något hormonellt och är nog svårt att undvika, men prova kan man ju alltid (:



Tack, jag får säga detsamma till er då - lycka till med er lilla!

2010-08-14 @ 09:04:12
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0