Besviken..

Jag var så glad idag när jag satte mig i bilen till jobbet.
Jobbade på och kämpade på i min egna takt.
Kände lite spänning i bäckenet och i ryggen men inget mer.
Kom in och satte mig och åt min smörgås. Gav mig ut för att gå
upp till coop för att handla åt en brukare.
Givetvis så tog jag med mig shopping vagnen på hjul så jag skulle slippa
bära på varorna.
Allt gick bra tills jag stod och packade ner varorna i vagnen.
Det bara small till i nederdelen av magen kändes nästan som om
jag tappade något. Smärtan spred sig från magen ut i bäckenet och bak i
ryggen.
Tog mig in till jobbet och ringde min Barnmorska.
Troligtvis fick jag en rejäl bäckenlossning.
Eftersom jag inte har jobbat på 3 veckor och bara tagit det lugnt inte
ansträngt mig eller burit något tungt så har jag inte känt av ryggen.
Jo visst har den värkt lite från och till men det gör det lite hur som.
Så jag fick rådet av Bm att lägga mig och vila i en god ställning och bara ta det
lugnt, skall jag gå så måste jag ta små försiktiga steg och undvika
att gå i trappor för mycket.

Jag blev så ledsen och besviken på mig själv.
Jag är en kämpe in i det sista och ger mig inte men detta var en
fruktansvärd smärta som jag aldrig varit med om.
Jag vill jobba och vara ute hos mina gamlingar som jag tycker så mycket om.
Samtidigt har jag inte bara mig själv att tänka på längre, jag har ett liv till
som är beroende av mig.
Mår inte jag bra så mår inte knodden bra.
Nu är jag bara ledsen och besviken på mig själv och på min kropp..
FAN rent ut sagt!!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Det kommer ju en del krämpor med att vara gravid, även om graviditet inte är en sjukdom... man får foglossningar och problem med bäcken och man samlar på sig vätska och ryggen tar stryk ofta =(

Hoppas att du snart mår bättre igen!!

Kramar

2010-07-20 @ 16:35:16
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Åsa

Hej min vän! Till en början vill jag säga vilken fin blogg =) Sen måste jag säg att du ska inte va besviken på din kropp! Det e tungt å bära bebis å rygg å axlar å mage tar stryk! Kan du inte jobba så jobba inte! Nu går du å bebisarna före gamlingarna, finns fler personal som kan ta hand om dom medans du e hemma. KRAM

2010-07-20 @ 17:47:58
URL: http://www.stormmysan.blogspot.com
Postat av: Bara Sara

Ta hand om dej och tänk på att du inte är ensam, du har en lite i magen och när man bär på en till funkar inte kroppen som innan!!! Massa kram!

2010-07-20 @ 19:18:30
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Ta det lugnt, och var rädd om dig.. du kan fortsätta jobba men INTE lyfta gamlingarna.. o när det gäller handla eller bära saker.. hgå hellre flera ggr och ta lätt än att försöka ta mkt på en gång o det blir tungt då... kramis

2010-07-20 @ 21:38:35
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Molntussa

Aj aj, det låter inte alls kul! Hpppas det blir bättre snart...



Ser att vi har BF med bara en dags mellanrum - skoj!! :)



2010-07-21 @ 14:21:18
URL: http://molntussa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0