Hemma igen.

Inatt kom älsklingen hem Ååå va mysigt.
Natten var riktigt hemsk =( sovit jätte dåligt och haft ont.
I morse när jag vaknade så var jag jätte öm i hela magen och
kunde nästan inte stödja mig på mitt höger ben.
Ringde direkt till Barnmorskan och fick en tid hos dem
med en gång.
De var två barnmorskor som undersökte mig och jag kände
mig riktigt riktigt omhändertagen.
De kände och tryckte på magen och tyckte det var lite bekymrande att
jag var så öm i magen.
De lyssnade på lillans hjärta och det slog 150. Åh så fint.
Så kunde man höra när hon sparkade..
De ringde en läkare och berättade hur det låg till men han var inte
orolig han sa att det är ligamenten och foglossningar men om det nu inte
går över så skall jag åter komma.
Så när jag precis skall gå så säger den ena barnmorskan till den andra
- Skall vi inte kika in på ultraljudet och ta oss en titt?, det är ju ändå ledigt.
Åh så glad jag blev.
Vi kikade alla 3 och fick se en glad, pigg och sprattlande liten tjej.
Den ena barnmorskan sa att det är 100% säkert att det är en flicka =D
Dock kommer jag inte köpa allt i rosa, man vet ju aldrig ;).
Bara att få se henne gjorde mig så
lycklig och glad och glömde smärtan för en stund.
Vi kikade alla 3 riktigt länge =)
Fick med mig 6 nya fina bilder.
Idag går vi in i vecka 22 eller (21+0)
Så nu skall jag ta det lugnt resten av veckan vila och bara ha det gott fick jag order om.
Små steg och inte för mycket gående i trappor.
Skönt att Danne är hemma så kan han gå mer med Pevan.

Förresten så hade Danne med sig en present till mig =D
Jag fick Jean Paul Classique X Collection parfymen.

Åh den killen vet vad jag älskar och tycker om.
Tycker det var så gulligt av honom att köpa något till mig.
Gulle honom.
Det är min älskade Danne det♥

Nu blir det mys i soffan och massa klappar på magen♥

Kommentarer
Postat av: Freda

Åh vad gulligt av honom!

Hoppas du blir bra snart, eller slipper smärtan.

Kram kram

2010-07-21 @ 15:09:15
URL: http://fredaom.blogg.se/
Postat av: Stina

Vad kul att få se bebisen! Vi ska på rutinultraljudet nästa onsdag och jag lääängtar!



Hoppas det går över i benet!



KRAm Stina

2010-07-21 @ 20:54:53
URL: http://fladdor.blogspot.com
Postat av: Linn

Ja visst är det spännande! :) Jag har dock haft ganska så ont o magen nu ett tag, speciellt på morgonen .. Idag när jag var och handlade på morgonen kunde jag inte ens få med mig kassarna :( Du har också haft lite problem läste jag? Ringde till MVC idag så dem skulle ringa upp senare under dagen. Man blir ju orolig när det är första barnet. Hoppas allt är bättre med dig iaf, kram!

2010-07-22 @ 09:28:45
URL: http://a-linn-j.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Hej!

Tack för kommentaren, den gjorde mig glad! Älskar att läsa gravidbloggar och nu har jag ju hittat din med :)

Kram

Jennie

2010-07-22 @ 09:54:44
URL: http://www.larssonjennie.blogspot.com
Postat av: Bara Sara

Nu fattar jag... min kommentar har inte kommit fram...

Men jag är hur som hekst glad för din skull, att du fick se den lilla och att allt är bra!

Hälsa Danne och säg att han är super ;-)

Kram

2010-07-22 @ 13:25:49
URL: http://dizela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0