Frustrerad.

Förlåt jag blir bara lite frustrerad när jag läser om flickor som är 13-14 år som är gravida eller vill
vara gravida.
Gud vad gjorde jag när jag va 14? Inte satt jag och önskade att jag blev gravid.
Jag levde mitt tonårsliv fullt ut.
Jag älskade barn mest av allt på denna jord men inte ens en tanke på att skaffa en egen i den åldern.

Visst jag förstår att tjejer/killar tycker det är SÅ sött med en liten bebis,
men ansvaret då? för ett EGET BARN.
Är man verkligen redo att bli mamma när man själv är 14?
Jag säger inte att de inte skulle klara av det..
Jag ser bara min systerdotter som är 14 år, tänk om hon skulle bli gravid??
Hon lever verkligen livet, träffar kompisar, festar lever sitt tonårsliv.
Hon älskar barn över allt annat men det säger inte att hon vill ha sitt egna barn när hon är 14 år.
Hon har ALL tid i världen att skaffa barn.

Jag säger inte att vara vuxen är någon ålder utan det är ett sätt att vara..
Dock tror jag inte att man är redo för att bli mamma när man är 14 år.
Jag tänker mycket på det ekonomiska.
Själv sitter jag här och räknar och räknar och tänker ut hur skall JAG och min sambo klara oss.
Vi båda är heltids arbetande och har fasta arbeten båda två.
Visst pengar är inte ALLT i världen men ett litet barn kostar.
Är man verkligen redo som 14åring att leva livet som mamma??

Detta var bara lite tankar från mig som blivande mamma..


Kommentarer
Postat av: Freda

Det finns en serie som heter "Övningföräldrar" och dom är i den åldern och vill inget mer än att ha barn.

När jag var i den åldern önskade jag mig fortfrande Barbie i julklapp och hade inga som helst tankar på att ens ha sex, för det måste man ju för att få barn.

På 2000-talet köper föräldar klackskor till sina 5-6 åringar. Det är inte klokt vad jag saknar min barndom.

2010-09-20 @ 20:11:45
URL: http://fredaom.blogg.se/
Postat av: Kimiees-Här kan du läsa om mitt skitroliga liv som tonåring i Eskilstuna.

sv; :)

2010-09-20 @ 20:16:52
URL: http://kimiees.blogg.se/
Postat av: Jessica

kan inte annat än å hålla med. dom är barn än så länge! inget annat. jag vet i min ålder nu när ja levt mina "20" år att jag hade inte velat byta bort det utan känner jag har levt det livet och den dagen barn kommer är ja (förhoppningsvis) redo. det är inte bara mysigt det är ett stort ansvar och går inte att byta bort. krams

2010-09-20 @ 20:37:20
URL: http://cornerofmyheart.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Min "mamma" i England blev farmor när hennes son var 13 år. Nu är Jenna 20 år gammal och de har fler barn än henne och är superbra föräldrar :) Tror att det är lite olika men de flesta planerar väl inte att få barn i sån ålder även om de DRÖMMER om det :)

Kram C

2010-09-20 @ 21:25:59
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Malin

Tycker inte heller att man är redo att få barn när man själv är ett barn.

Har du haft en bra dag annars?

2010-09-20 @ 22:48:10
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Åsa

Jag tycker inte att man är redo att skaffa barn vid så ung ålder, man är ju själv ett barn då och behöver inte på så sätt ta något ansvar, så nej, de ska inte ha barn.



Kramar

2010-09-21 @ 09:42:59
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med till fullo. Dock förstår ju ingen 14-åring eftersom när man är 14 år tycker man ALLTID, ALLTID att man är "mognare än alla andra". Året efter inser man hur barnslig man var. När jag var 14 år skaffade jag en mycket äldre pojkvän och trotsade mamma, det var ett sätt att upptäcka nya saker, att upptäcka vem man var, att försöka glömma hur jobbigt tonårslivet faktiskt är och helt enkelt att vara rebellisk. Jag tror att dessa extremt unga mammor egentligen ser mödraskapet som just allt detta; att testa någonting nytt, att vara speciell och att fly från tonårslivet. Att hoppa över en jobbig period i sitt liv och kliva direkt in i "vuxenlivet". Det är tragiskt och själviskt, och jag må låta hård, men de vill ju inte bli behandlade som barn, så då håller jag inte tillbaka på orden.



Lycka till med allt, kram :)

2010-09-24 @ 21:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0