Barn = Livet.

Idag började våran dag riktigt tidigt.
Jouline sov gott till klockan 7 men jag och Revo sov inte alls lika gott =(
Så vi tog på oss regnkläder och begav oss ut på en runda med babyvakten i fickan.
Känns inte så snällt att väcka Jouline och klä på henne för att gå ut i snålblåst och regn,
då är våran babyvakt verkligen super bra.
Hon sov gott även när vi kom in (dränkta som katter)

Klockan 10 åkte vi för att gå på våran första föräldragrupp =)
Gud så mysigt, massa goa mammor och bebisar, inga pappor ännu så länge.
Jouline är yngst tror det skiljde ca 2 veckor på henne och den minsta bebisen.
3 pojkar och 3 flickor.
Härligt att kunna dela med sig av sina erfarenheter (även fast de är få ;) ) och lyssna
på rutinerade mammor.

Vi vägde Jouline eftersom hon har ätit dåligt nu när hon varit sjuk och kräkt upp all sin mat.
Vågen visade 5030g, tjohoo lite har hon gått upp mammas tjej.
Många tycker säkert att jag/vi är nojiga men hennes vikt men hon är så liten och har
strulat mycket med sin mat så vi vill vara säkra på att hon går upp bra.
Sen fick jag reda på att i den ersättningen som Jouline äter Nutramingen så finns
det lite väl mycket mangan i den så jag ville att vi ger henne en annan sort som
heter althea i den finns det inte alls lika mycket mangan.
Så imorgon bär det av till apoteket för att hämta ut ny mat.

Jag vill att mitt barn äter det bästa och tänker även inte ta några risker.

Våran eftermiddag spenderades med Åsa, Moa, Frida och Wille.
Massa barnprat och bebismys.
Åh barn är verkligen livet, vad vore livet utan barn.
Jag blev så glad för jag och Moa fick verkligen kontakt denna gången. (lite blyg i början)
men gisses va vi busade loss i soffan. Goa ungar jag har i min närhet.

Jag älskar verkligen ALLA barn i hela världen. Alla står mig så varmt om hjärtat.

Min lilla tös sover så gott så jag skall krypa upp i soffan och ta Revo i famnen och bara gosa *mys*
Trevlig kväll på er.

Kommentarer
Postat av: Linda-Blivande Mamma

Håller heeelt med dig Ida, livet är ingenting utan barn det är vår mening i livet!Underbart! Kan inte förstå de som inte väljer att skaffa barn! Vad nu de än har för olika sorters konstiga anledningar...hehe..

Bra med babyvakt, får nog vi skaffa med superbra i de läget ju!

Åh men duuu kolla in o anmäl dig via min länk det är barnveckor på campadre nu, massa grymma erbjudanden;)

Imån är min sista dag på jobbet innan mammaledigheten,känns superkonstigt verkligen!

2011-02-10 @ 19:34:38
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Elin

Min lilla kille äter också Nutramigen pga att han är känslig mot komjölk. Är det lika med Jouline? Är den andra sorten komjölksfri? Har ni fått recept? Eller betalar ni det dyra priset för Nutramigen? Många frågor, tacksam för svar!

Kram Elin

2011-02-10 @ 20:35:28
URL: http://www.mingatapalandet.blogspot.com/
Postat av: Elin

Tack för svar!

Skrev de på bvc ut receptet? Vi måste gå till en läkare som ska skriva ut recept.

Kram Elin

2011-02-10 @ 20:58:32
URL: http://www.mingatapalandet.blogspot.com/
Postat av: britta bloggar

Åh så mysigt det låter!

2011-02-10 @ 22:28:21
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Jessica -The Truth And Other Disasters

Men gud så smart det där med babyvakten, att jag inte tänkte på det idag när jag behövde hämta en grej i barnvagnsrummet när Liv sov!

2011-02-10 @ 23:58:17
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Naw, massa sötisar hihihi



Jo, jag hade faktiskt tänkt sälja av lite. Kan jag få min vilja igenom och se vilket kön det blir så säljs kanske nästan allt hahahah Ja, om det blir en pojk alltså

2011-02-11 @ 08:56:33
URL: http://saratilling.se
Postat av: Ida

Hej. Sixten tål komjölk nu så vi gick direkt över från Nutramigen till Nan. Han hade kolik dom första 3 månaderna som vart ännu värre när han eller jag (amning) fick i mig komjölk. Men när koliken försvann, försvann även mjölkallergin. Har ni provat att ge mjölk på sistonde?

2011-02-11 @ 22:26:04
URL: http://Sickansmamma.Bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0