Allergikliniken.

Inatt har Jouline sovit toppen somnade runt 23 o sov till 05,30 lite mat i magen och en torr blöja
så sov hon ända fram till 09,00 *underbart*
Dock sover jag inte lika bra =( kommer inte till ro och ligger ofta och tänker.

Idag hade vi tid på allergikliniken för lillan. Allt såg så bra ut som det kan göra.
De kan inte ta några prov på henne för de visar inte att hon är allergisk mot mjölk när hon är så liten.
Så om ca 2 månader så skall vi testa och ge henne mjölk ersättning för att se om hon reagerar på det.
Givetvis har vi då medicin hemma till henne att ge om hon reagerar.
Hoppas innerligt att hon inte reagerar så att vi kan gå på vanlig ersättning igen.
Eller för oss spelar det ingen roll för hon äter denna jätte bra men för hennes egna skull.

Glömde ju helt av att berätta att vi hälsade på hos Åsa i tisdags =)
Jätte mysigt hade vi det, Åsa hade renast bland Moas kläder så vi fick massor med oss hem.
Hihi vi behöver aldrig handla kläder till Jouline vi kan ärva Moa hela tiden *fniss*

Jouline sover som en liten gris så jag skall ta och vila en stund.
Gissar jag rätt så kommer jag inte komma till ro =(

Kram




Kommentarer
Postat av: Mickan

Hoppas du kan få lite ro i kroppen snart så du kan sova ordentligt.

2011-01-13 @ 16:39:06
URL: http://angel-like.com
Postat av: malin

Hej!

Jag har Alma i sovrummet på natten bara annars sover hon i vardagsrummet där jag är mesta tiden. Så då tycker jag att jag har koll på henne. Än så länge har hon sovit en natt på mage bara och jag kände ingen oro.

Hon har ingen kudde här i vardagsrummet men i sin säng har hon en sån där platt kudde som är till små bebisar. Hur gör ni?



Kram

2011-01-13 @ 18:43:21
URL: http://www.metrobloggen,se/malinfaltz
Postat av: Jessica

vad menar de med att prov inte visar om hon är allergisk? pricktest måste ju i alla fall gå att göra, det gjorde vi på Liv idag och hon är ju inte så mycket äldre än Jouline :) hoppas det funkar att byta tillbaka till vanlig ersättning för er :)

2011-01-13 @ 21:54:13
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Va jobbigt att du har svårt att komma till ro! Hoppas det "går över"!



Jasså du blev en svenssonmamma du! Vad stog det om den? :-)



Skönt att allt såg bra ut för lilltösen!



KRAM

2011-01-13 @ 21:56:32
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Jessica

(sv) Ja, det känns ju som att alla inom vården säger olika saker, man blir ju tokig på det. Men du kan ju alltid säga till på BVC att ni skulle vilja göra pricktest om ni vill det och se vad de säger. Vi gjorde för mjölk, ägg och soya och det var vår BVC sköterska och barnläkare som såg till att vi fick kallelse till test från sjukhuset. Fast nu har ni ju ändå medicin om hon skulle reagera på mjölken så då kankse man lika bra kan testa hemma. Huvudsaken är ju ändå att hon inte mår dåligt!

2011-01-13 @ 22:06:13
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ah okej.Om jag ska säga själv tror nog jag att jag i så fall är en blandning utav svensson och lattemamma! :-)

2011-01-13 @ 22:09:23
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Jessica

(sv) ja men gör det, de kan säkert hjälpa till :) Liv fick också soyaersättning ett tag, fy vad jag mådde illa av lukten :P men nu visade det sig som tur var att hon inte har någon allergi :) håller tummarna för att jouline också slipper det!

2011-01-13 @ 22:16:50
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Skönt att det gick bra idag.. håller tummarna för att det går bra med mjölken när det blir dags! Det är ju himla skönt att slippa vara allergisk faktiskt även om det finns mkt bra alterativ idag...



Skall också hålla tummarna för att du skall få sova bättre om näterna.. kan helt förstå att det kan vara svårt, lite av en tänkare jag med! Dock går det mkt bättre nu än i början så hoppas du med får rätsida på det!



Kram på dig gumman!

2011-01-14 @ 00:35:22
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Jessica

(svar) jo jag började iprincip helamma när vi provade soya ersättningen, både jag och sambon hade så svårt för lukten haha. hon får ersättning nån gång ibland när vi är ute och så för jag är inte bekväm med offentlig amning, speciellt när det är så kallt!

2011-01-14 @ 11:00:44
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Jessica

(sv) Jo det är rätt mysigt. Fast om du skulle ammat trots att Jouline inte tål mjölk så hade ju du också varit tvungen att äta helt mjölkfritt och det blir ju skitjobbigt i längden! Provade det ett par dagar när de misstänkte att Liv var allergisk och upptäckte att det är mjölk i typ ALLT! Till och med i chips haha. Men huvudsaken är ju att bebisarna får mat och blir nöjda, sen vart maten kommer ifrån spelar inte så stor roll tycker jag, bara bebisen mår bra :) Och ersättning innehåller ju mer kalorier än bröstmjölk så det borde ju nästan vara bättre om man vill att bebisen ska gå upp mycket i vikt haha. Liv går inte upp lika mycket nu som när hon fick tillägg, men det är nog lika bra för hennes kurva var ju inte en kurva utan en sträck rakt upp :P Nu går hon upp mer "normalt"

2011-01-14 @ 12:07:13
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Asa

Jobbigt du inte kan sova gumman! Säg till om det är natt du vill prata om eller sa!

Det va Tisdag kväll som du vart hos mig som ja skulle sätta mig och blogga och berätta om var mysiga dag och lägga upp korten pa sötnosen Jouline men det va da datan dog! :(

Tack för i tisdags det va SUPER mysigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-15 @ 12:56:37
URL: http://atmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0