Host host snörvel

Igår kände jag mig inte helt kry =(
Idag vaknade jag med huvudvärk och feber =(
D ligger också sjuk, bara lilla Jouline som är pigg.

Så jag fick gott packa på lillan lägga henne i vagnen och gå en riktigt
lång promenad med Revo så han fick sin motion och stimulans.

Sitter lite i mina egna tankar och tänker (jag är en tänkare)
Skall man eller skall man inte.
Är det värt all skit som man får höra??

Jag bröt upp från vårt "tjejgäng" bara för att jag inte ville vara med på
allt skit snack som va fram och tillbaka.
Jag visste inte ens vem jag va själv..
Ville inte att en person skulle styra mitt liv.
Som hon nu gör med en annan.
Skall jag få skit NU för att jag gjorde detta och inte förklarade mig just då?
Jag är SÅ glad för att jag gjort som jag gjort och tog det beslutet.
Det är verkligen hemskt att en person kan styra en annan på det sättet.
Jag blir nästan rädd när jag tänker på det.
Hur kan en annan tjej ha sån påverkan på andra?
Är hon rädd att mista sina vänner så hon måste prata skit om andra?
Så hon får med sig folk på sin sida och får andra mot mig.
Eller är det av ren osäkerhet och avundsjuka som hägrar.
Varför påpeka hur alla andra har det eller hur de ser ut eller hur de beter sig?

Hur är det då med de som sitter och lyssnar på denna människas prat?
Lyssnar de? håller de me? Är det deras åsikt också om mig?
Om de och håller med fast det inte är deras åsikt om mig så är de minst lika falska.
Varför inte stå för vad de tycker mot denna människa?

VAD ÄR DET JAG HAR GJORT SOM GÖR MIG TILL EN SÅN DÅLIG MÄNNISKA??
Snälla kom till mig och berätta varför jag är så fruktansvärt hemsk och
så hatad som jag verkar vara =(

Kommentarer
Postat av: Bea

ja du Ida, varför är du hatad... listan kan bli lång!!

NEJ, så är det inte! du är inte hatad...



Du är den du är, och jag är den jag är... Åsikter kommer alla har för evigt!

krya på er, å pussa lillan...

2011-01-01 @ 14:14:08
URL: http://beas.bloggo.nu
Postat av: Ida- Mamma till Jouline♥♥♥

Så sant så sant tur har dig Bea så jag får rätt griller i huvudet. =)

2011-01-01 @ 14:18:02
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Jessica

jag vet precis hur du känner!!! jag tror vissa personer är så osäkra å helt enkelt vana att få som de vill, så när någon sticker utanför deras ram så måste de ställa till med skit snack, precis som att bekräfta för dem själva att de är bättre och inte har några fel... Du är en stark person som vågar stå för vad du tycker och tänker! och det stör denna person, det är inte fel på dig för du vågar vara du! Kram

2011-01-01 @ 15:54:16
URL: http://cornerofmyheart.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag vet precis hur du känner, det är fruktansvärt att känna sig hatad. Men jag tycker att det är starkt av dig att du vågar vara som du är och det tycker jag att du skall vara stolt över. Du är och kommer alltid vara min storasyster, en förebild, och jag kommer ALLTID ÄLSKA DIG <3<3

2011-01-01 @ 19:25:36
Postat av: Sofie Andersson

Kommer alltid finnas dom som vill stänka grus i andras lyckohjul. Säkert osäkra människor som tror att man kan lyfta sin egen lycka genom att trycka ner andras. Det funkar ju inte så... Den som lägger en massa energi på det bli snart själv olycklig! Stå på dig Ida, man ska välja vilka människor man vill lägga energi på och dom som bara tar från en bör man välja bort! Hoppas ni får en underbar start på det nya året!!! Kramar till dig!

2011-01-02 @ 14:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0