Ungen min får du aldrig.

Jag har redan börjat sjunga vaggvisor för Jouline när hon skall sova och vargvisan är en

av mina favoriter. Bäst att passa på innan hon förstår hur hemskt det låter ;)

Sjunger ni för era barn?

Jag beställde denna boken som är otroligt fin, med massa fina vaggvisor. Man får med en cd med några

visor på.

Det är en otrolig mysig stund att sjunga med sitt barn i sin famn.

Känna hur andetagen blir allt tyngre och tyngre.

Att känna värmen från sitt egna lilla barn är en sån obeskrivlig lycka.

Min & Joulines favorit.

Vargen ylar i nattens skog,

han vill men kan inte sova.

Hungern river hans vargabuk,

och det är kallt i hans stova.

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,

ylar av hunger och klagan.

Men jag ska ge'n en grisasvans,

sånt passar i vargamagar.

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,

och hittar sig inget byte.

Men jag ska ge'n en tuppakam,

att stoppa ner i sitt knyte.

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn,

i bädden hos mor,

låt vargen yla i natten.

Men jag ska ge'n en hönsaskank,

om ingen annan har tatt'en.

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.


Kommentarer
Postat av: Frida

Vart beställde du den ifrån?



Jag fick den Blå barnkammarboken till Wille i doppresent, Så vi har faktiskt suttit och sjungt ur den också. Han gillar när man sjunger för honom. Så jag har sagt att jag ska samla alla barnkammarböckerna, finns ju en del i alla åldrar. :)



Den låten är bra :D



Kramkram

2011-01-04 @ 21:44:43
URL: http://willesmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0