Bläää.

Bläää bläää bläääää, har inte  haft någon blogglust alls på ett tag.

Men nu har vi lite samlat lite mer bloggkrafter =D

Den 26 Maj firade jag och älskade D 8 år tillsammans. Wihoo.
8 år känns som om det var igår som han stod på Åsas trappa och jag va
fullkomligt förtrollad kär i honom. Det kallar jag kärlek vid första ögonkastet.

Här är det fullt ös hela dagarna, J har fått sitt första blåmärke då hon
rullade runt och träffade bordsbenet,  dock lär inte bli det sista =)
Hon rullar runt för fullt och vill så gärna börja krypa.
Hon lyfter sig upp till händerna och får benen under sig men sen tar det stopp.
Dröjer inte länge tills hon kommer på hur hon skall göra.
Hua vart tog mamma och pappas lilla bebis vägen, hon växer grymt fort
och utvecklas i en rasande fart.

Jag känner mig väldigt stressad över att J inte alls längre vill smaka på sina
smakportioner, bara klöker sig och kräks av dem.
Hennes gröt går galant och fruktpure men inget i "riktig" mat.
Jag har provat att göra egen men det hjälper inte jag har testat att
lägga i hennes ersättning men inte det heller hjälper.

Många säger att jag inte skall stressa att det kommer med tiden, fast ändå
så känns det hopplöst, växer de in i det? Kommer det alltid att vara svårt med
mat???
1000 frågor snurrar i mitt huvud.
När andra sitter och ger sina barn burkmat eller hemma gjord så får min
tös ersättning, jag känner mig så hopplös och en smula dålig mamma.

Alla säger det kommer det kommer, eller testa detta gör si eller gör så.

Just nu känner jag mig som en virrig och lite smått förtvivlad mamma.

Nu blir det lite kaffe och bus med världens finaste Jouline.


Kommentarer
Postat av: Jessica -The Truth And Other Disasters

Vilken duktig tjej som snart kan krypa :) Liv försöker också här hemma :)



Inte ska du känna dig dålig för att Jouline inte vill ha maten! Tror inte att du behöver oroa dig, hon är ju så pass liten ännu så gröt och fruktpuré borde räcka fint än så länge. Liv kunde bara äta 4månadersburkarna med riktig mat när hon var nästan 6 månader, 6 månburkarna med mat fick hon kväljningar av men vi provade att ge 5-6 mån maten lite nu och då och helt plötsligt så slog det över och hon kunde äta dem. Kan ju vara samma sak för Jouline, att det helt plötsligt bara funkar. Man får ta det i deras takt och inte tänka så mycket på hur det går för andra, alla bebisar är ju olika :) Hon kanske helt enkelt inte tycker att det är gott eftersom hon inte ville ha det när du spett ut det till lättare konsistens heller och det kan ju verkligen ändras över en natt :) Och om det håller i sig så har säkert bvc några råd som kan hjälpa! Du är absolut inte någon hopplös eller dålig mamma, Jouline utvecklas och mår bra och det är ju viktigast :)

2011-05-30 @ 14:43:43
URL: http://jayde.blogg.se/
Postat av: Helena och Klara

men vännen!! kan inte sätta mig in riktigt i hur du känner men jag kan mycket väl tänka mig hur tankarna snurrar.. lilla Jouline kommer snart vilja äta mat! det är vi säkra på! prova att ge henne hos andra i början det funkade juh hos Åsa.. det kanske är att hon inte vill ha det hemma bara.. :/ om man kunde veta vad dom små ville och tyckte, vad allt hade varit mycket enklare då.. :P kram på er!!

2011-05-30 @ 15:35:42
Postat av: Åsa

Ja hon växer i ilfart nu den lilla tösen ;) vi måste ses snart! Kram

2011-05-30 @ 21:28:55
URL: http://atmz.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Svar:

Tack så jättemycket!! Jag är lite förvånad att jag faktiskt fick bästa betyg i allt, men så klart hur glad som helst :D Hoppas att ni mår toppen! :) Kramis



Ps - vilka fina tärningar du gjort! Det är smidigt att göra sådär! Hoppas att sessan hittar lusten till att äta mer varierad mat snart, det kan ta tid ;) Du är inte ensam!!

2011-05-30 @ 23:00:28
URL: http://spindeltjejen.se
Postat av: Sara

Du ska absolut inte känna dig som en dålig mamma, det är så himla individuellt när barnen vill börja äta smakisar.



Grattis till 8 år tillsammans!

2011-05-30 @ 23:48:17
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Längesen jag kikade in här. Så söt hon är lilla tjejen! Jag förstår dig precis i det här med maten. Lova är/var likadan. Inga smakportioner funkade, nada nada nada. Men så helt plötsligt så började hon gilla gröt när jag köpte äppelgröt. Så nu äter hon iallafall det och ersättning. Det vänder säkert snart för er men jag förstår din oro! Många kramar till er

2011-05-31 @ 11:33:14
URL: http://johannala.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

åh måste jag testa sen när bebis har kommit! :)

2011-05-31 @ 13:33:11
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Här är det samma sak med maten, det är lite hopplöst, vete sjutton vad man ska börja göra :(

2011-05-31 @ 14:23:14
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: johanna

Åh grattis:) 8 år är länge! härligt!

du ska inte känna någon panik över maten Ida, jag förstår hur du känner men det kommer, tillslut blir hon inte mätt på pureerna längre och då kommer hon ta den lite "matigare" maten!

2011-06-01 @ 06:27:10
URL: http://johannavingren.blogg.se/
Postat av: Tina

Min dotter var precis likadan. Hon gillade frukt och gröt men maten gick åt skogen. Kväljningar direkt! Jag provade att göra egen puré men det gick ännu värre, burkarna smakade hon en sked av i alla fall innan kväljningarna kom efter sked nr 2 ;). Köpte sen majs/potatis som jag själv tyckte smakade minst och då fick hon i sig några fler skedar. Gav henne den i några dagar innan jag gav mig på nästa som var potatis/palsternacka(har även hört att gröna ärter är poppis hos många, mosa genom en sil). Till slut klarade hon alla de första smakisarna. Nu kör vi 6-månaders-mat och visst får hon kväljningar ibland men jag har hittat några favoriter hos henne, kyckling t ex så det går bättre och bättre hela tiden. Ge inte upp! Kör på hennes villkor, låt henne smaka varje dag men tvinga inte i henne om hon inte vill. Förhoppningsvis släpper det även för din lilla :) En del barn har ju problem med mat redan i den här åldern, konsistens och så men alla har de något de gillar. Eftersom din J äter gröt och frukt tror jag inte att det är några problem utan något som släpper :) Är ju dock ingen expert.



Lycka till!



2011-06-04 @ 21:40:34
Postat av: Linn

Går det bättre med smakisarna nu? Lily var/är lika kräsen med grönsaker hon också, men jag "kamoflerar" genom att doppa skeden med grönsaker i fruktpuré, sen tar jag mindre och mindre frukt :) Köttfärs med tomatpuré, smör och lite mjölk var rätt poppis förutom att hon tyckte "grynen" var lite läskiga .. Men det är ett himla jox det där!

2011-06-10 @ 21:06:54
URL: http://linnhemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0