Gul blå dag.

Wow vilken härlig dag vi har haft. Vi började dagen med sovmorgon till 09.30. Jag hann till och med gå en promenad med Revo innan de andra två i familjen vaknade.  Vi år frukost i godan ro, busade, satte på en maskin tvätt och plockade lite här hemma. Jouline vill gärna vara med och hjälpa till på allting. Inte ens dammsuga får jag göra ifred för hon skall också håll i slangen :) När J sov middag så passade vi på att gå över till grannen och hämta de "nya" utemöblerna som vi fått av honom. Han skall sälja sitt hus och ville inte ha dem.  SÅ buga och bocka att vi fick dem. Gamla gedigna trämöbler. Sådana finns knappt att få tag i. Vi spolade av dem med algmedel och högtrycks tvättade dem och de blev som nya. Nya dynor och en ny vaxduk och vi har fått nya fina utemöbler. Man skall verkligen ta vara på det gamla. Varför alltid köpa nytt?? Okej jag är en smula snål när det gäller sådana inköp men varför betala när man kan få eller köpa för en billig peng. Klockan 15 kom Maii, Linus, Zeke, farmor, farfar och Sixten på fika. Maii, Linus och Zeke stannade så vi kunde grilla korv ihop mums :)  Jouline har varit på ettt toppen humör från morgon till kväll.  Efter en dag full av bus så passade det perfekt att få duscha och hoppa i en ny ren pyjamas och somna gott i sin goa säng.  Jag och Maii slutade dagen med att plocka de sista liljekonvaljerna för i år. Det var bokstavligt talat rensat på liljekonvaljer enda stället där de riktigt fina fanns var under en björnbärs buske. Hmm undra varför? Jo det fick Ida reda på efter när hon skulle ut där ifrån JAG gör inte om det misstaget. Fast massa underbart doftande blommor fick vi med oss hem. :) Å Mina ögon är redo för att slocka och sova för att vakna till en ny ledig dag.  Imorgon skall de sista inköpas till kommande studenten på Fredag wieee.  Godnatt våra vänner.. Natti. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att få nya utemöbler, tycker också att de äldre är bättre. Mycket bättre kvalite förr. Vi har en gammal grupp som i och för sig skulle behöva lite ny färg, med det är ju lätt att fixa ;-) och en ny grupp men den är inte alls lika stabil.

2012-06-07 @ 08:48:46
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Fröken M - Vinn en Pino Goodiebag

Det låter kanske lite grymt, men jag tror faktiskt att bekantskapen med ett elstängsel är en rätt nyttig lärdom ! Och de lär förhoppningsvis inte vara där och busa igen ;)

KRAM

2012-06-07 @ 21:16:07
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Pyttianna

hihi.. härligt att du också har en liten hjälpreda. F jublar när det vankas disk, dammsugning och tvätt... man kan ju hoppas att det håller i sig! ;)



Ja då. allt flyter på riktigt bra här hemma, dagarna bara flyger fram och det är himla mysigt att få vara hemma och njuta av mina fina barn. :)



Kram kram!

2012-06-07 @ 22:45:08
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: Linn

Åh vad kul att du skrev Ida! Jag tappade bort dig när min dator krashade, försökte googla mig till din blogg men det gick inte :S Hoppas allt är bra med dig och lillan, har lite att läa ikapp nu :) Kram!

2012-06-08 @ 09:15:47
URL: http://linnhemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0