Febrig liten tös.

Det va D som följde med in och fick va med när J fick sina sprutor.
Usch jag har så svårt för att se när de sticker henne =( blödig mamma jag är.

Första sa hon inget men andra sved till och lite ledsamma miner kom.

Idag vägde hon 6900g och är 67cm lång, jag skrev fel sist. 66cm va hon sist inte 67 =S

Hon växer massor våran lilla tös, all god gröt som slinker ner.

Just nu vägrar hon att äta sina smakportioner som morot, potatis och de andra.
Så fort hon får in en sked i munnen och försöker svälja så kräks hon.

Hon äter sin gröt och sina fruktpuréer jätte bra. och NEJ det är inte för att hon
fått smak på det söta. BVC sa att vissa barn bara vägrar att äta grönsaker eller
är så är hon helt enkelt inte redo för så matig mat än eller vad man skall säga.
Så vi skall vänta några veckor och sen testa så smått igen.
Vissa barn äter allt och inget krångel alls och vissa som J funkar det inte lika lätt för.
Vi har ingen brådska hon äter sin gröt så jätte bra och ersättningen slinker ner som
aldrig förr =)

Nu ikväll blev Jouline jätte ledsen och gnällig och bomb förkyld =(
Så tempen stod på 39,7. Lite alvedon och mammamys så somnade hon.

Jag, D och Revo passade på att ge oss ut och busa lite =)
Lite fotboll och bollkastning blev det.
Revo bara älskar när han får stå i centrum och ha matte och husse för sig själva.
Det är då som babyalarmet är SÅ bra att ha =)

Jag är så lycklig lottad att få vara så lycklig som jag är,
att få känna kärlek till ett barn till en man och till en hund
det är tyvärr inte alla som får de.
Jag tar vara på alla dagar med mina hjärtan.

Livet kan ändras så fort.


Kommentarer
Postat av: Josefine

3 månaders vaccin? Min dotter fick det den 28 april. Usch inte alls roligt. Som du skrev att den andra sved lite. Har hon fått någon feber? Inte här...

2011-04-29 @ 22:23:42
URL: http://mammatilljolene.blogspot.com
Postat av: Josefine

Såg nu att du hade skrivit att hon gick feber, hoppas hon mår bättre nu!

2011-04-29 @ 22:24:58
URL: http://mammatilljolene.blogspot.com
Postat av: Zabine - Wildasmami ♥

Meeeen sötnos!!! =) Va söt du är.. Tack för din fina kommentar! Du med för den delen!!!! Puss på dig! Hoppas du har en toppen helg.

2011-04-29 @ 23:54:39
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: Sara

Inte roligt när ens små får feber, hoppas att det går över fort.



Vilken otroligt fin bild den på J där det står kärlek, ser ut som ett litet busfrö ;-)



Kram

2011-04-30 @ 08:58:55
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: cassandra, mamma till josefin och lexus

Lexus får kvälvningar av mat och börja få de av gröt med, bara frukpurer som går ner! Men vi tar en paus och försöker igen med mat så han äter från mig typ hela tiden för han får inte de söta varje dag :) Vår barnmorska sa samma sak, man behöver inte stessa, de kommer när de kommer :)

2011-04-30 @ 20:37:58
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: ♥ Elin - Mamma till My ♥

Usch stackars lilla gumman! :(



Kram till er

2011-05-02 @ 17:41:47
URL: http://mysansfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0