Ikea..

Idag har jag, Jouline, svärmor och Marie varit på Ikea.
Jätte mycket folk men inget man direkt märkte av inne på ikea mer än
när vi köpte middag.
Jouline var så otroligt snäll, inte ett knyst från mammas tjej.
Vi fick med oss massa fint hem.
Jouline fick söta skålar och muggar som ser ut som små hundar av sin farmor.
Om ca en månad lite mer skall vi börja lite smått med gröt eller smakportioner.
Beror lite på hur hennes allergi är.


Dock var inte Jouline lika glad när vi kom hem till svärmor och svärfar.
Vi blev bjudna på kvällsmat men jag fick klä på lillan och köra hem.
Hon grät och grät och grät helt hysteriskt.
Troligtvis övertrött.
Inte somnade hon i bilen inte =(
Hon fortsatte hemma, nästan en timma grät hon.
Både hon och jag var precis lika genomsvettiga.
Gjorde lite extra mat, men icke hjälpte det.
Så jag fick ta av henne helt naken, massera lite och tvätta av henne med lite vatten.
Phu äntligen kunde hon slappna av mammas lilla tös.
Så nu sover hon gott så gott, tänkte jag skulle göra detsamma men fick så dåligt samvete
så jag tog och dammsög av lite och plockade i ordning.
Så nu skall jag krypa upp i soffan och förhoppningsvis somna till Wallander.

D är och tränar och Revo sover bredvid Jouline.
Så nu tackar jag för idag och kryper upp o soffan.

Det händer massor i veckan, 1 års kalas imorgon, 5 års kalas på tisdag och massa
annat roligt händer.

Trevlig kväll på er.

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Svar:

Näe, låsa in sig ska man inte, bara undvika ställen som innebär mycket folk och mycket smitta - som Ikea, Gekås, Ica Maxi... sen gör det inget om man ligger i vagnen eller är uppe, bakterierna smittas i luften ändå :) Fast de flesta slipper ordentlig smitta, det är bara om man har otur och RS-perioden är hög just nu enligt smittskyddsinstitutet :)

Kramis

2011-02-20 @ 23:07:24
URL: http://spindeltjejen.se
Postat av: Sara

Det låter som att ni har haft en riktigt bra dag! Jag är också sugen på att åka till ikea, får se när vi får till det.



Kram

2011-02-21 @ 08:59:27
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0