Söndag och isgata.

Söndag igen det betyder att en ny vecka börjar och vi närmar oss Joulines 2 månaders dag =)
2 MÅNADER vart har tiden tagit vägen??
Hon blir bara finare och finare för varje dag och goare och goare.
Nu har hon börjat "prata" formar munnen när man pratat med henne och får fram lite
pipljud och gurglande ljud =) Mammas och pappas fina tjej.
Det är så roligt att se hur hon utvecklas och hur hon allt mer blir medveten om saker och ting.

Igår såg jag på en film som jag länge velat se.
En sång för Martin heter den.

Violinisten Barbara möter kompositören Martin och de förälskar sig. De flyttar ihop och Barbara hjälper Martin att försöka avsluta hans storverk, en opera. Men Martin börjar glömma saker och en läkare konstaterar att han lider av Alzheimers sjukdom. Barbara kämpar tålmodigt med att ta hand om honom, men Martin försvinner in i sig själv, och förlorar gradvis kontakten med yttervärlden.

En otroligt bra film som gjorde mig väldigt berörd. Eftersom jag jobbar som undersköterska så
har jag sett detta i verkliga livet.
En fruktansvärd sjukdom.
Jag rekommenderar den verkligen för er.

Idag blir det fikamys hos Frida & Wille. Så jag skall strax göra mig klar för att åka.
Hoppas ni får en toppen dag.
Kram.


P.s Mitt liv är nu tomt på energitjuvar.
Åh så underbart, jag känner mig fri. D.s



Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Härligt att du gjort dig av med energitjuvarna!



Å den där filmen har jag sett..den är bra! Jobbar själv som uska med dementa..Det är sannerligen en HEMSK sjukdom!



Kram

2011-01-16 @ 15:48:38
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: malin

Ja visst är det kul när man får lite svar tillbaka =)

2011-01-16 @ 18:56:33
URL: http://www.metrobloggen.se/malinfaltz
Postat av: Theres

åh så mysigt ni verkar ha det på dagarna :) Här går dagarna rätt långsamt men det går nog över snart gissar jag ;)

2011-01-16 @ 20:11:03
URL: http://thezz82.blogg.se/
Postat av: Linn

Ja det blir lite andra rutiner då pappa jobbar natt, men det är rätt skönt att ha hnm hemma på dagen :) Tror att babysittern blir vår bästa vän nu när E ska iväg en vecka på kurs.



Det funkar bra med hundarna men har inte varit ute på promenad med båda två och vagnen än. Blir nog lättare när snön försvinner för nu är man så koncentrerad på att köra vagnen över alla snöhinder! Kram

2011-01-16 @ 20:57:15
URL: http://linnhemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0