Sommar sommar och massa regn

Vi har haft två underbara dagar. Igår spenderades dagen på stranden med Josse, Andy, D jag och lilla J. D var på stranden i onsdags också med lilla J men då hade hon inte alls velat bada men igår då banne mig. Då var vi mer i vattnet än på land. Härligt att bara kunna vara, inte behöva bry sig om något utan bara leva i nuet. Man lever allt för sällan i nuet. Jag är ju den som lätt oroar mig för pengar och andra skitsaker! Varför? Nä det vet jag knappt själv :( Jag är väl en sån där oros och tanke människa önskar att jag kunde släppa på allt och bara va. I sommar skall jag göra mitt bästa på att bara va och leva precis i nuet. Inte oroa mig för något inte tänka och älta näe Banne dig IDA!!! Skärpning.

 

Ja åter till våra Goa dagar. Idag har regnet plaskat utanför, inte mig emot för det fanns en underbar hmm nåja inte så värst underbar men stor tvätthög iaf som inte gick ifrån oss. Konstigt det där, alla "tråkiga" saker springer aldrig ifrån en ;)

 

Eftermiddagen spenderade jag hos min frisör Linda, det kallar jag egentid. Bara få sitta och njuta, dricka kaffe och läsa skvaller utan att någon drar i tidningen, häller ut kaffet eller vill ha 100% mamma uppmärksamhet. Resultatet blev mer ljusa slingor och en härlig klippning. Känner mig som en ny somrig tjej. Jag och Jouline har haft tjejmys alldeles själva medan pappa har varit med några kompisar. Vi smaskade på ostisar som J säger (ostbågar) och saft till Pippi på de sju haven. Ungen har blivit helt tokig i Pippi.

 

Tror hon minsann får önska sig masa Pippisaker i 2 års present. Kvällen och sängen är kommen för mig. Känner mig en aning slut i kroppen :O hur skall detta gå jag som har 5 arbetsdagar framför mig :( Tur jag har en underbar sambo som gör det mesta på dagarna. Gäsp. John Blund kom visst tidigare än jag anade. Godnatt och trevlig lördag på er.


Kommentarer
Postat av: Helena och klara

Haha Pippi det är det första jag hör på
Morgonen :D underbart när dom små tar över våra favoriter :) Astrid Lindgrens är juh bara bäst!! :D

2012-07-07 @ 07:57:13
Postat av: Ida

Helena ja visst är de :) vi MÅSTE ses nu i veckan.

2012-07-07 @ 10:07:19
URL: http://alexandraida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0